Sanna Munnikendam stopt als wethouder

Sanna Munnikendam treedt af als wethouder

Sanna Munnikendam heeft het besluit genomen af te treden als wethouder van Zaanstad. De reden is dat zij tot de conclusie is gekomen dat zij op een dossier onderdeel is geworden van een moeizaam proces en niet van de oplossing. Zij heeft dat niet kunnen voorkomen en kiest nu voor het belang van Zaanstad.
Zij heeft vandaag (16 december 2019) haar ontslag aangeboden aan de gemeenteraad van Zaanstad.

Zij heeft dit voornemen besproken met Martin Hoek (fractievoorzitter) en Peter de Vries (afdelingsvoorzitter). Wij respecteren het besluit en begrijpen de overwegingen van Sanna. Wij willen Sanna bedanken voor haar werk en inzet in de afgelopen jaren als wethouder en fractievoorzitter voor D66 Zaanstad en voor de enorme inzet aan de lokale vereniging en voor de stad. Wij wensen Sanna alle goeds toe bij het voortzetten van haar verdere loopbaan.

De fractie zal de komende tijd op zoek gaan naar kandidaten voor de opvolging en streeft ernaar voor eind januari 2020 een kandidaat opvolger bekend te kunnen maken.

Bron afbeelding: Gemeente Zaanstad

Laatst gewijzigd op 16 december 2019