D66 Wormerland

In memoriam Jan Aafjes

Deze week bereikte ons het droevige nieuws dat Jan Aafjes is overleden. Jan was meer dan 40 jaar lid van D66 en was daarmee een van de meest trouwe leden van onze afdeling.

Nadat Jan lid werd in 1980 werd hij al snel actief voor D66 in zijn woonplaats Jisp, toen nog een zelfstandige gemeente. Dat resulteerde erin dat hij bij de gemeenteraadsverkiezingen in 1982 in de raad verkozen werd. Ook na de samenvoeging van Jisp met Wormer en Wijdewormer is Jan nog tot 1992 raadslid geweest in de nieuwe gemeente Wormerland. Maar Jan was niet alleen politiek actief. Hij was zeker zo actief in de Jisper gemeenschap. Zo  was  hij  betrokken  bij  gymnastiekvereniging  Fortuna,  de  oudheidkundige  commissie, de EHBO-vereniging en nog veel meer vrijwilligersorganisaties.

Met het overlijden van Jan gaan wij een betrokken D66-er uit ons midden missen. Namens fractie en bestuur wens ik de nabestaanden veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Hans Kramer, fractievoorzitter D66 Wormerland

Laatst gewijzigd op 30 maart 2021