woensdag 30 oktober 2019

Roadshow Energietransitie start in Zaanstad

De energietransitie: er komt veel op ons af. We moeten van het gas af, maar hoe dan? Wat moeten we nu al doen, wat kan nog even wachten, wat gaat het allemaal kosten? Wat levert het op?

Op initiatief van D66 Noord-Holland wordt een Roadshow Energietransitie georganiseerd die op deze vragen antwoord probeert te geven. We gaan de komende maanden de gemeenten van Noord-Holland langs met het eerlijke verhaal, gebaseerd op de laatste inzichten, met experts van binnen maar vooral ook van buiten de partij. We leggen in elke gemeente de nadruk op wat er lokaal al gebeurt of nog moet gaan gebeuren. Waar kun je subsidie krijgen, wat zijn mooie voorbeelden uit de praktijk, wat zijn de kansen in je eigen gemeente. De bijeenkomsten zijn nadrukkelijk bedoeld voor alle inwoners die meer te weten willen komen over wat zij kunnen doen.
De eerste bijeenkomst is in de gemeente Zaanstad, op woensdagavond 20 november in Het Element, Zilverschoonplein, Zaandam Kogerveld, 20:00 (inloop 19:30).
Sprekers o.a.:
– Sanna Munnikendam, wethouder Energietransitie en Circulaire Economie
– Ulla Eurich, SDK
– Jurrien Baretta, directeur energieplatform WeSpark
– Burret Olde, lokale pionier verduurzaming

Verder zullen er energie- en klimaatcoaches aanwezig zijn, en is er een overzicht van alle (lokale) subsidiemaatregelen